1 Nisan 2016 Cuma

Yok artık daha neler!

Sabah kalktım, cep telefonumda bir mesaj!

“Lütfen banka hesaplarınızı kontrol edin!”

Fark etmemişim kimden geldiğini, hafif ürpertiyle dönüp baktım ki, gönderen bölümünde “Ekonomi Bakanlığı” yazıyor. Tırstım tabii ki, insan tırsmaz mı! Devletten mesaj gelecek, hem de ekonomi bakanlığından, üstelik parayla ilgili! İnsanın aklına türlü türlü şeyler geliyor. Devlet vatandaşına “lütfen” falan demez ki gerçi. Öyle ya, devlet dediğin emreder bir şekilde, üstten bakar... Bu mesaj sanki benimle eşit seviyede duran biri tarafından yazılmış diye yorumladım ama, huzursuzluk da yayıldı bünyeye ne yalan söyleyeyim. Kredi kartımı dolandırdılar da bakan beni mi uyarıyordu? Koskoca bakanın işi gücü yok muydu, niye benimle uğraşsındı ki?

İnternetten hesabıma bakmaya da cesaret edemedim açıkçası, ya virüsler tarafından ele geçirildiysem! En iyisi şube açılınca gidip hesabımın olduğu bankada birinci elden durumu öğrenmekti galiba. Bu düşüncelerle evin içinde dolanırken oyalanmak için televizyonu açtım. Gerçi sabahın bu saatinde haberler olurdu, onlar da malum, insanın içini karartırdı ya, neyse açtım evde bir ses olsun, azıcık oyalanayım diye. Televizyonda alışık olmadığım bir ekran geldi karşıma, “TRT-politika”! Onca vergi vermeme rağmen hiç izlemediğim TRT yeni bir kanal açmıştı demek ki!  Nasıl haberim olsun ki, bana hitap etmiyordu neticede. Tam kanalı değiştirecektim o da ne? Başbakan, ana muhalefet lideri, birbiriyle yanyana bile gelmeyen öbür iki muhalefet lideri bir masaya oturmuşlar, moderatör de Uğur Dündar! Gözlerime inanamadım, sakin sakin, kibar kibar konuşuyorlar. Ne bağıran var, ne öbürünün sözünü kesen var, neredeyse eskiden kalma bir program zannedecektim, malum Uğur Dündar hiç yaşlanmıyor! Ama öbürleri bildiğiniz günümüz politikacıları. Hayırdır inşallah dedim, kanalı değiştirdim. Haberlere denk geldim, sunucu konuşuyordu:

Gece yarısı çıkan yeni torba yasa gereğince bundan sonra milletvekillleri asgari ücret alacaktır. Bakanların altındaki milyon liralık arabalar hazineye devredilmiştir. Vekillerin  özel sağlık sigortası, kıyak emeklilik gibi bütün ayrıcalıklarına el konulmuştur. Herkes kendi şemsiyesini kendisi taşıyacak, kimseye özel uçak tahsis edilmeyecektir...”

Baktım saat geliyor, bu heyecanlı ve anlamsız konuşmanın devamını dinlemeden çıktım evden! Apartmanın önüne geldim, o da nesi, 2 şişe süt; üzerinde etiketler! Birinde üst kattaki, öbüründe de alt kattaki çocuğun adı yazıyor. Bir de not var, “aile bakanınızdan sevgilerle”... Şaşkınlık içinde yola koyuldum, bankaya gittim. Telaşla mesajı gösterdim görevliye, gülümseyerek “hemen paranızı veriyorum” dedi. “Nasıl yani?” dedim.

 “Devletimiz, kişi başına düşen milli hasılayı artık nakit olarak vatandaşına ödeme kararı aldı, sizin haberiniz yok mu?” dedi bankanın kibar görevlisi...

"Yok artık" dedim içimden,  "bu kadarına çocuklar bile inanmaz!"



Seneye bugün aynı konseptte görüşmek üzere efendim...

36 yorum :

  1. :)))ne güzel olurdu di mi...aile bakanlığı çalışan annelere pembe taksiler yapsa ara sıra gidip çocuklarını emzirirler, milli eğitim bakanı 20 şer kişilik sınıflar açsa eğitim daha verimli olsa...sa sa sa...günaydın. 1 nisan kutlu olsun o zaman:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne bakış açılımınızı beğendim, sevgiler :)

      Sil
  2. Acaba dedim, acaba ciddi ciddi inanarak okudum yani :) Güldürdünüz de acınacak halimize elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de dün size mesaj atacaktım bu sene yazı var mı diye. Harika süper olmuş emeğine sağlık. 😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu blog olduğu sürece bugün böyle yazılar olacak, geleneği bozmayı hiç istemiyorum, her ne kadar yazı sayısı arttıkça inandırıcılığını kaybetse de :)
      Sevgiler

      Sil
  4. Gerçek olası... Ne güzel temmenniler! İç çektim resmen :(

    YanıtlaSil
  5. Bir an ciddi sandım. Ödüm koptu. Asgari ücretle nasıl geçinir Sayın Milletvekillerimiz. Yazık değil mi? Hiç mi acımadınız? Özel uçak bile tahsis edilmeyecek ha. Vah ki ne vah. Onlarsız ne yaparız biz, hiç mi düşünmediniz. Hükümete darbe yapmak ve terör örgütü kurmakla suçlayabilirler sizi bu yazıdan sonra. Ben bile kurtaramam artık sizi. Ne kadar tehlikeli sularda dolaştığınızın farkında mısınız?:) Happy 1 Nisan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin, eski düzene yarından itibaren geçiliyormuş, biraz önce haberlerde söylediler, ülkenin %50'si bu değişikliklerden memnun kalmamış, ee milli iradeye saygı!

      Sil
  6. Muhteşem olmuş. İlk satırları şaşkınlıkla okudum.Yok artık deyince günün anlamını anımsadım.Keşke hep 1 Nisan olsa 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep şaka yapsak, hep gülsek, hep gülümsesek..

      Sil
  7. Bir ara yüreğime iniyordu! Yine ne oldu? Hayatımız 1 Nisan şakası gibi. Bu iyiydi, o bir gerçek. Alacağın olsun. :)

    YanıtlaSil
  8. Yeni bir dolandırıcılık numarası zannettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, çünkü espri yapmak neredeyse marjinal bir şey oldu ne yazık ki ülkemizde!
      Umarım seneye bugün çok daha sağlıklı bir toplum olarak gülebiliriz hep birlikte, sevgilerimle.

      Sil
  9. Bende dolandırıcılık numarası zannettim, sonra bir an yüreğime indi benimde. Zaten çalışıyorum aldığım asgari ücret bile değil, geldiler bana. :D Sonra düşündüm 1 Nisan. :)

    YanıtlaSil
  10. Çok eğlenceli bir yazı olmuş. Uğur Dündar gerçekten hiç yaşanmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu detayı iyi yaklamışsınız, sırrı ne acaba:)

      Sil
  11. sabah sabah neler olmuş neler :)

    YanıtlaSil
  12. Yaziyi okurken tarihin 1 nisan oldugunu tamamen unutmusum. Guldum kendime 😀 Ama senaryo basariliydi, tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki amacıma ulaşmışım, birazcık olsun gülümsettiysem ne mutlu bana, seneye bugün yine beklerim:)

      Sil
  13. Sen beni güldürdün Allah da seni güldürsün e mi :)))
    rüya diyecek sandım :)))
    Emeğine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  14. Okuduğum ilk yazınızdı. Tabi 1 nisan'da blog keşfine çıkınca ilginç sonuçlar çıkabiliyormuş ;)

    YanıtlaSil
  15. Vay be :D Keşke dediklerin olsa evde yazar .:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 nisandı bunları yazdığım gün, ama umudumuz hep var:)

      Sil