30 Aralık 2016 Cuma

2017'de YOR'ulmadan...

Ben bu yeni yılda kendime çok somut bir hedef koyuyorum. “R” harfini yutmayacağım! Evet düşündüm, taşındım, başarması kolay gibi görünen, aslında hiç de sanıldığı kadar kolay olmayan bir hedefte karar kıldım!

 2017'de “yor” suz hayattan “yor” lu hayata adım atmak istiyorum!
Yazması kolay olan, okumada da sorun çıkarmayan, ama iş konuşmaya gelince yutulan zavallı harf, zavallı “r”, bu kadar hoyrat davranılmayı hak etmiyor! Buna bir son vermek lazım diye düşündüm ve 2017'de ona özen göstermeyi kendime görev bildim! Ne o, şaşırdınız mı? Niye şaşırıyorsunuz ki... Gayet mütevazı, bir o kadar da iddialı bir dilek benimkisi... Bu ülkede neler oluyor şaşırmıyorsunuz da benim gariban dileğime mi “Yok canım, daha neler” diyorsunuz! Teessüf ederim, gerçekten çok teessüf ederim... Böyle şeylere aşırı derecede kırılıyorum ben!


Madem herkes kendi bildiğini okuyor, madem herkes kendi çıkarlarına göre hareket ediyor, madem iyi dileklerde bile bir araya gelemiyoruz, ben de alıp başımı gitmek istedim işte farklı diyarlara... Ülküsüz kalmıştım, ülkümü buldum! Elimden tutan oldu da, mesela “bak 2017'de şöyle bir şey yapacağız, ne bileyim Mars'a gideceğiz, ya da Türkiye'nin her karış toprağını yeşillle dolduracağız, organik tarım yapacağız, tavuklarımız özgürce gezmekten mutluluk sarhoşu olacak” gibi şeyler söyleyen oldu da ben mi katılmadım! Baktım umutlar tükeniyor, yüzler asık; kendime umutlanacağım bir amaç buldum. Gerekçelerim çoktan hazır:

70 milyonun (!) izlediği koskoca devlet televizyonun spikerleri bile kendisini unutturmaya çalışıyor. “Sesimi duyUYO musun sevgili kameraman arkadaşım?” diyorlar, “Sesim geliYO mu?” diye tekrar ediyorlar. O zavallı “R” böylesi anlarda nasıl üzülüyor, nasıl da içine içine atıyor dertlerini siz hiç düşünüyor musunuz? Tabi ki düşünmezsiniz, ateş düştüğü yeri yakar...


Bakmayın öyle kenardan kenardan, bana umutlu bir şeylerle gelen yoksa aranızdan, dönmem artık yolumdan! Slogan mı istiyorsunuz, alın size slogan:

Şimdiki zaman R'siz olmaz, sevenler ayrılmaz! Yok bunu beğenmedim, “Hor görme “R”yi ne olur, çalış senin de olur” Bu çok saçma oldu, “R”siz hayat ah ne bayat! Yok bu da olmadı. Şimdiki zamanın bütün “R” leri birleşin! Bunun sonucu da “rrrrrr” olur, çok gürültülü olur, 
bunu da sevmedim. “Tek ek, tek harf, tek yürek” Bu cümleyle de gaza gelemiyorum... “R'lerine bahar gelmiş memleketimin” diyesim geliyor, “Remocan” türküsünü mırıldanıyorum içten içe, “Rey rey rey” diye halay çekenleri düşünüyorum, olay tek kanallı televizyonda virgülde yarım nefes, noktada tam nefes es veren spikerlere kadar uzanıyor.

Şimdi içinizden birileri “Ülkede o kadar çok dert varken, senin takıldığın şeye bak!” diyebilir. Hiç alınmam, yüksek sesle de söyleyebilirsiniz... Ama bilin ki bugün “R” leri yok sayan, yarın neleri yok saymaz? Bunun t'si var, yumuşak g'si var, değil mi ama...

Hem siz sanıYO musunuz ki, bu iş burada bitiYO, hayır bitmiYO! R'ler hayatımıza tekrar girdiğinde her şey çok güzel olacak belki de... Ben üzerime düşeni yapıyorum arkadaşlar, gerisi size kalmış..

Yeni yılınızı kutluYORum, haydi sıra sizde, aşağıya bırakın bol bol YORum...


11 yorum :

  1. en büyük derdin bu olsun yeni yılda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başka bir şey düşünmemeyi diliyorum, sevgiler :)

      Sil
  2. Dün gece okudum yazınızı. Ancak yorum yazmak için araştırma yapmam gereki-yor-du. Araştırma yaparken uyku galip geldi:) Acaba di-yor-dum, bahsettiğiniz -yo-lar bir diksiyon atraksiyonu mu? Hani var ya yazıdaki "Bir dakika izin verir misin?" olur sana "Bi dakika izin verir misin?".
    "Alacak mısın?" söze gelince olur "Alıcak mısın?"
    Araştırmalarımın sonunda "-yor-" un -yo- olmasının diksiyon değil halk arasında kullanıldığı sonucuna vardım.
    Sanki biraz da basitlik içeriyor -yo- lu cümleler.
    Duvar yazılarından hatırlıyorum: "Ayşe Ali'yi seviyooo"
    Video da güzel. Yabancılar video'daki hocayı anlayabiliyorsa helal olsun. Ben bile takip etmekte zorlandım:)
    Yeni yılda ülkemize terörlü günler dilemeyom, size ve ailenize sağlık, mutluluk ve bol şans diliYORum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim, yazı için araştırma yapmış olmanız, emek vermeniz benim için çok ama çok değerli.
      Gördüm ki ülkemizde herkes kendi derdine düşmüş, kimse kimsenin derdinden anlamıyor. Ben de kendime uğraşacak mütevazı, etliye sütlüye karışmayan bir konu buldum. Bu sene de böyle geçsin bakalım...
      Yeni yıl size, sevgili ailenize, Taş Ev'e, Kaplan Yaylası'na güzellikler ve mutluluklar getirsin.
      not: YOR'suz YORum oldu :)

      Sil
  3. Bir da baya nın "ğı" sına el atsak diyorum sonrasında. Bayağı yazan kalmadı ülkede.

    YanıtlaSil
  4. Kelimelerin, hecelerin kaybolduğu dilimizde "r"yi adam yerine koymuyorlar herhalde. Çok güzel bir noktaya paRmak basmışsınız, tebrik ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kdara çom şey var ki "R" gibi ötelenen, ben ancak bir tanesine el atabildim :)

      Sil
  5. Merhabalar, öncelikle herkesin yeni yılını kutlarım, yeni açmış olduğum blog'umu takip ederseniz sevinirim ve takipleşiriz,teşekkürler
    https://gezgicler.wordpress.com


    YanıtlaSil
  6. Halil Hüseyin AY4 Ocak 2017 11:20

    Merhabalar, 2013 teki yazılarınıza kadar indim okudum. Çok realist yazılarınız var bu da onlardan biri. Sizi bu siteyi o yıllardan bugüne canlı tutmayı başardığınız için tebrik eder ve nice nice başarılı yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettiniz...

      Sil