7 Ekim 2016 Cuma

Dersimiz VRF Klima Sistemleri, Hoca Tabii Ki Ben!


Yeni bir tanıtım yazısıyla yine karşınızdayım. Bunu baştan söylüyorum ki, tanıtım yazısı okumak istemeyenler hemen sayfayı terk etme özgürlüklerini kullanabilsinler! Sonradan “vay efendim, hangi yazı tanıtım için yazılmış karıştırıyoruz, vay efendim niye tanıtım yazısı yazıyorsun?” falan gibi eleştiriler yaptığınızda bozuşmayalım. Ama şunu bilesiniz ki bu yazının devamını okuduğunuzda hiç pişman olmayacaksınız; zira sizi bilmediğiniz bir konuda aydınlatıyor olacağım. Kendinizi biran için lise sıralarında gibi hayal edin, bakalım sevmediğiniz kimyacıdan daha iyi ders anlatıyor muyum? Bu arada yeri gelmişken beni internetten bulup bu fırsatı veren www.vrfklimasistemleri.com.tr ye teşekkürü bir borç bilirim. Hazırsanız başlayalım o halde...


Konumuz VRF Klima Sistemleri

Önce kelimenin anlamını bilmek lazım. Nedir “VRF sistemi?” İş yaşamında kullanılan ve dolayısıyla günlük yaşamımıza giren birçok teknik kısaltmada olduğu gibi VRF sözcüğü de tahmininiz üzere İngilizce'den geliyor. Havalı olsun diye tam anlamını da yazayım: “Variable Refrigerant Flow” Yani “Değişken Soğutkan Debili” demek, hatta bazen bu kısaltma karşımıza “VRV” diye de çıkabiliyor. Muhtemelen bu tanımdan bir şey anlamadınız. Merak etmeyin, ben de ilk okuduğumda anlamamıştım. Sonrasında konu ilgimi çekti. Bakalım siz de anlattıklarımdan sonra VRF sistemleri hakkında ne düşüneceksiniz... Yazının sonundaki yorumlara göre hepinize not vereceğim. Her neyse konumuza dönersek, bu VRF klima sistemlerinin evdeki klimalardan çok daha önemli sistemler olduğunu yazının sonlarına doğru daha iyi anlıyor olacağız. Yavaş yavaş gidiyorum ki, sindirelim. Zira ben ezberci bir hoca değilim...


VRF Klima Sistemleri Nerelerde Kullanılıyor

VRF sistemleri merkezi bir panel tarafından kontrol edildiği için, bağımsız ofisleri ve odaları olan büyük plazalarda, iş hanlarında, alışveriş merkezlerinde, çok katlı binalarda, hastahanelerde, sinemalarda, akıllı binalarda, restoranlarda,villalarda kullanılıyor. Elbette farklı yaşam alanlarında farklı derecede sıcaklıklar ayarlamak da mümkün olabiliyor. Dilenirse ayrı ayrı faturalandırma gibi kolaylıkları da var. Özet olarak bu sistemler oldukça avantajlı.


VRF Klima Sistemlerinin Avantajları Nelerdir

Birbirinden bağımsız farklı bölgeleri olan otel gibi, restoran gibi, ofis gibi, mağaza gibi, sinema gibi mekanların klima ihtiyaçlarını gidermek için bu sistemler kullanılıyor. Ama isterseniz villanızda da bu sistemi kullanabilirsiniz. Çünkü konfor sağlıyor, yatırım ve işletme maliyeti düşük, montajı kolay, kısmi kullanma avantajı var, taze hava ihtiyacını gideriyor. Merkezi ve bireysel kontrol için geniş kumanda seçeneği var. Bütün bu avantajları elbette çok önemli ama bir özelliği var ki, şehirde görüntü kirliliğinden muzdarip olan ben, en çok bu avantajını beğendim. Binaların estetiğini bozmuyor, tarihi binalarda tahribat yapmıyor. Estetik bir kullanımı var. Hele ki cam giydirilen devasa kulelerde en doğru sistem, VRF Klima Sistemleri...


Son not,

Size bu yazıda VRF sisteminin yanı sıra,www.vrfklimasistemleri.com.tr sitesini tanıtmak gibi bir amacım da vardı. Fujitsu,Fujitherma, Fjtherma, Panasonic, Midea, Samsung, Mitsubshi, Toshiba, Daikin, Hitachi gibi devlerle çalışan firmadan,  projeleriniz için uygun fiyat teklifleri almak için buraya tıklayabilirsiniz.


Başta da belirttiğim gibi bu bir tanıtım yazısıydı, ama hiç sıkılmadan yazdım. Umarım siz de sıkılmadan okuyup faydalanmışsınızdır. 

7 yorum :

  1. Çok başarılı bir tanıtım yazısı olmuş. Eline, fikrine sağlık. Sıkılmadan kasmadan çok rahat okunuyor. Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sonuna kadar okuduysanız ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Tanıtım yazıları yazma konusunda örnek isteyecekler için gayet şık bir örnek...

    YanıtlaSil
  3. Evet, ben de sıkılmadan okudum. Havasında benim de bir tuzum olsun sanırım "Variable" olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hemen düzelttim :)

      Sil
  4. Bu sistemi biliyordum ama tam adını bilmiyormuşum:) Klimaların yarattığı görüntüğü kirliliğini sevmiyorum, hele tarihi binalara hiç mi hiç yakışmıyor.
    Tanıtım yazısı olarak çok iyi bir örnek olmuş. Tebrikler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de görüntü kirliliği yaratan klimaları sevmiyorum. Yazıyı beğenmenize sevindim, teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil