20 Temmuz 2015 Pazartesi

Gizli Anların Yolcusu / Bora'nın Kitabı / Dönüş - Ayşe Kulin ve ben...

Handan'ı okuyup beğendiğimde, sevgili dostum KeyiftenYazar,  “Bu aslında bir dörtleme" demişti ve geçtiğimiz 8 mart'ta bana sürpriz yaparak serinin diğer kitaplarını göndermişti; nasıl da mutlu olmuştum kargo paketini görünce...

Geçen hafta tatile giderken Gizli Anların Yolcusu'nu yanıma aldım. 3 günde okuyup bitirince pişman oldum diğer kitapları da valize atmadığıma; kalan günlerde kitapsız ne yapacaktım? Hem Bora'ya ne olmuştu, İlhami ne yapacaktı, Derya, Eda ve Handan hayatlarını nasıl sürdüreceklerdi? Mecburen ikinci kitaba geçmek için tatilin bitişini beklemek zorunda kaldım. Aslında iyi de oldu, yoksa kitaba takılmaktan suya giremeyecektim. Zaten altı üstü tatilim bir haftaydı! Demem o ki, bence Ayşe Kulin kitapları tatil için mükemmel seçimler! Alın dörtlemeyi tatile giderken, okuyun sırayla:
 Gizli Anların Yolcusu, Bora'nın Kitabı, Dönüş ve Handan...
 Ben yanlışlıkla son kitabı en önce okumuştum ama fark etmedi; zira kitaplar birbirinden bağımsız da okunabiliyor.

Ayşe Kulin, bence müthiş sinematografik bir dille yazıyor kitaplarını. Yani okurken aynı zamanda izliyorsunuz olayları. Bence okuduğum kitaplarının hepsi kendi içinde dizi senaryosu da olur, sinema filmi de, ki bazıları çekildi zaten. İyi bir hikaye anlatıcısı Kulin, keyifle ve merakla okunuyor yazdıkları. Çok kolay, çok kıvrak, çok akıcı, merak uyandıran bir dili var. Dedim ya tatil için şahane seçimler; kafa dağıtmak için, iyi bir hikayenin izlerini sürmek, sıkılmadan, seri okumalar yapmak için...

Açıkçası son dönemlerde keşfetiğim Ayşe Kulin kitaplarını okurken elimde kalem olmuyor, altını çizmeden okuyorum hızlı hızlı. Çünkü hikayeyi takip ediyorum sözcüklerin izlerinden çok; şimdi ne olacak acaba diye... Hani kimi kitaplarda geriye dönmek istersiniz, bazı yerleri yeniden okumak istersiniz, altını çizdiğiniz paragraflar olur, üzerinde uzun uzun düşündüğünüz bölümlere takılırsınız; Kulin'in okuduğum kitaplarında öyle bir şey hiç olmadı. O'nun kitaplarını okumak, nasıl desem; tam dinlenmelik, tam kafa boşaltmalık, yani dizi film izlemek gibi...

Gizli Anların Yolcusu - Ayşe Kulin

Gizi Anların Yolcusu, bir yayınevinin sahibi olan İlhami'nin ağzından yazılmış. Adamın hayatındaki inişler çıkışlar, aşklar, yalanlar, aldatmalar... Bu kitaptan sonra Kulin'e LGBTT derneği tarafından 2012 yılının “Hormonlu Domates “homofobi ödülü layık görülmüş. Kitapta eşcinsellik doğru tanımlanmamış diyor bu konuda eleştirisi olanlar. Ama bu bir roman, anlatılanlar da yazarın bakış açısından ve hayal gücünden süzülen kurgu karakterlerin hikayesi. Dolayısıyla ben bu noktada yazara haksızlık yapıldığını düşünüyorum.

Bora'nın Kitabı - Ayşe Kulin

Birinci kitap soru işaretleriyle bitince tatil dönüşü daha valizimi doğru dürüst boşaltmadan ikinci kitaba, yani Bora'nın Hikayesi'ne başladım. Yine bir iki günde okudum ama açıkçası biraz da sıkıldım. Çünkü birinci kitapta anlatılanların tekrar edildiği bölümler vardı. Bora'nın geçmişine döndük, çocukluğuna gittik, en iyi dostuyla olan ilişkisini irdeledik. İlk kitapta İlhami'nin bakış açısından anlatılanlar, bu sefer eklemeler de yapılarak Bora'nın ağzından yazılmıştı.


Üçüncü kitap Dönüş'ü ise bir günde bitirdim. Bu sefer anlatıcı, İlhami'nin kızı Derya'ydı. Derya babasını anlamaya çalıştı bu kitapta, babasını aradı...


Bana kalırsa ikinci ve üçüncü kitaplar birinciye eklenebilirdi. Böylece seriyi ard arda okuyan benim gibi okuyucularda sıkıntı yaratan tekrarlar önlenmiş olurdu. Ama yazarın takdiridir, öyle uygun görmüştür... Yazarları çok da eleştirmemek lazım diyorum, onlar kırılgan insanlardır. Zira günün birinde ben de roman yazacağım ya, en büyük hayalim bu ya, şimdiden gardımı mı alıyorum nedir, pek bir empati kurmaya başladım bu aralar kendileriyle... 

Sonuç olarak, tatil kitabı arayanlara tavsiye ediyorum bu seriyi. Dördüncü kitabı Handan'ı da burada detaylı bir şekilde yazmıştım.

Keyifli okumalar efendim, sıcak yaz günlerini kitaplarla serinletsin herkes...



22 yorum :

  1. Ay ben o Kitapları üçlü sanıyordum :) Handan da işin içindeymiş öğrendiğim iyi oldu tabi. Bu arada hormonlu domates ödülü konusundaki fikrinize de Katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence devam da edebilir, beşinci kitap da olabilir, hikaye çok akıcı çünkü. Kimbilir belki yazar Kulin:)

      Sil
  2. Tatilde kitap okumanın tadı bir başka oluyor, değil mi? :) Ayşe Kulin'in anlatımını ben de çok severim, ama bahsettiğiniz eserlerini okumamıştım, ilk fırsatta bakacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatilde kitap okumak çifte mutluluk :)
      Okuduktan sonraki yorumlarınızı da merakla bekliyorum, sevgiler :)

      Sil
  3. Kaç gündür kitap okumuyorum bilmiyorum ama şu an canım fena halde Ayşe Kulin okumak istiyor.:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de bir Ayşe Kulin hayranı olarak gizli anların yolcusunu da çok büyük bir keyifle ve bir çırpı da okudum. Fakat " aman canım şu beş günlük tatilde de iki kitap bitmez herhalde!" diyerek Boran'ın kitabını ben de tıpkı sizin yaptığınız gibi yanıma almadım! :) ee ne alayım diye gezinirken de sizin yazınızı okudum ve tepemde bir güneş gibi parladı "dönüş" :) handanı ben de ilk önce okumuştum ama dediğiniz gibi her kitap birbirinden bağımsız olarak da gayet keyifle okunabiliyor. Eh bu da yazarın ustalığı;) neyse uzun lafın kısası , yarın sabah ilk iş gidip bir adet dönüş alıyorum kendime. Bu arada sizin yazınızı da keyifle okudum,başarılar,teşekkürler;)....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap tatilin yarısında bitince bayağı bir yoksunluk hissetmiştim :) İnsanın kitap özlemesi ne güzel bir şey:)
      Yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  5. Bu gonderiyi okuyanlar. Okumamanizi tavsiye ederim. İlk başta konusu nu öğrendiğimde heyecanlanmistim. Türkiye de bu tür konular o ele almak zordu. Ve büyük bir hevesle kitaba başladım. Boranın taciz sonrasimi yoksa doğuştan mı eşcinsel olduğuna, ilhaminin bir anda nasıl biraya aşık olduğuna bir o kadar süre çalışmalarına rağmen. Kitap sanırım genç okuyucuların cahiilligini hedef almış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmediğimiz kitaplar için bile "kimse bu kitabı okumasın" demek, sizce de biraz sert olmuyor mu. Kitabı beğenmemek ya da beğenmek, bence herkesin kendi kararı olmalı.

      Sil
  6. Ben sondan başlmısım ya bilmiyordumki devamların oldugunu 😖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hepsi başlıbaşına farklı hikayeler, ama karakterlere ne olduğunu merak ediyorsanız seriye devam edin derim :)

      Sil
  7. Kitabi yeni aldim sayilir henüz başlamadim.ben de bilmiyordum üçlü seri olduğunu :( dönüş serinin son kitabiymiş.Neyse iyi okumalar hepimize... ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri halinde okunmasa da anlaşılır bence, keyifli okumalar :)

      Sil
  8. Seri 4 kitapla bitmiyor bence. Son adlı kitapta kahramanlarin sonları yer alıyor yani o da devamı.ayrica son kitabıyla olaya doktor Esra katılıyor. Onunda hayatı kördüğüm kitabında var. Yani gizli anların yolcusu- boranın kitabi- dönüş- kördüğüm-son bu sırayla okunmalı kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Son" yeni çıktı, bu yazıyo hazırlarken henüz yoktu:)
      Katkınız için teşekkürler.

      Sil
  9. Dönüşten sonra Handan da var onu unutmuşum🙈

    YanıtlaSil
  10. Keyifliydi hepsini okudum (5'li)Ayşe Kulin hayranı olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yorumu nasıl da görmemişim :( Geç yanıt için özür dilerim.

      Sil
  11. Boranın kitabını okudum eşcınsellere karsı ön yargım
    degişti

    YanıtlaSil