6 Eylül 2013 Cuma

Kadıköy Belediyesi'nin Twitter hesabına bayılıyorum!

sosyal-medya
İyi bir Twitter kullanıcısı değilim, ama son günlerde Kadıköy Belediyesi'nin attığı tweet'leri takip etmek inanın en büyük eğlence kaynağım oldu. 
Belediye deyince insanın aklına "Bugün git, yarın gel" diyen bir anlayış geliyor değil mi? Bu anlayış bir yana, jet hızıyla verdikleri cevaplar ve zekice esprileri sayesinde Kadıköy Belediyesi Twitter hesabı son zamanlarda bir sosyal medya fenomeni olma yolunda hızla ilerliyor. Kendim de test ettim. Bir sorun dile getirdim, anında ve doğru bilgiyle yanıt aldım. Gerçekten de süper bir ekip çalışıyor orada, kendilerini tebrik etmemek elde değil. Sosyal medya uzmanlarına örnek olacak bu hesap için hangi ajanstan destek aldıkları sorusuna verdikleri yanıt ise " El emeğimiz, göz nurumuz." 
Yani yaratıcılık, zeka, sabır, iyi bir Türkçe kullanımı, entelektüel donanım, espri yeteneği, sosyal medya diline hakimiyet, sorulara verilen yanıtlardaki doyuruculuk, teknik bilgi, her şey var gördüğüm kadarıyla bu hesapta..
Üşenmedim, tek tek derledim sizin için bu harika tweet'lerden en beğendiklerimi. Hem gülümseyelim, hem de ders çıkaralım istedim hep birlikte..

Öylesine samimi bir dil kullanıyorlar ki, takipçileri resmi bir kurum olan belediye ile değil de sanki arkadaşlarıyla sohbet ediyormuş gibi rahat davranabiliyor. Demek ki  sosyal medya kullanımı ile ilgili ne öğreniyoruz? SAMİMİYET, ESPRİLİ BİR DİL ve SAÇMA DA OLSA HER SORUYA VERİLEN CEVAPLAR

Twitter kullanıcısı: Günaydın, kahvaltı hazır mı? Ekmek kaç tane alayım?
Kadıköy Belediye: Biz nevaleyi hazırladık, çaylar da geldi, teşekkürler.

***
Twitter kullanıcısı: Android uygulamanız çalışmıyor mu, yoksa ben mi beceremiyorum?
Kadıköy Belediye: Yetkili abi cihazınızı ve sürümünü soruyor.

***
Kadıköy Belediye: Bu semt bir harika dostum, Yeldeğirmeni bir açık hava müzesine döndü.. 
Twitter kullanıcısı: Ne içtiyseniz ben de istiyorum. Kadıköy'lü olmak gerçekten bir ayrıcalık  ve sizi çok seviyoruz.
Kadıköy Belediye: Elbette filtre kahve, duymadınız mı?

***
Twitter kullanıcısı: Tebrikler, resmi kurumların kopyala yapıştır mantığına örnek olsun.
Kadıköy Belediye: Ctrl+c ve Ctrl+v tuşlarımız bozuldu, idare edin.

***
Twitter kullanıcısı: Ama böyle şirinliğe devam ederseniz korkarım ki kiralar daha da uçacak Kadıköy'de.
Kadıköy Belediye: Emlak lobisi bizi kaçırdı, zorla tweet yazdırıyorlar.

***
Twitter kullanıcısı: Sizi öpmek istiyorum.
Kadıköy Belediye: Kadıköy'ün bir çok noktasında çöp topluyoruz, herhangi bir çalışanımız size yardımcı olabilir.

***
Bu samimi dil karşısında vatandaş da dertlerini aynı dilde söylüyor tabii ki, işte örnekleri:

Twitter kullanıcısı: Koşuyolu parkındaki voleybol filesini kim söktü, lütfen yardım edin belediyeciğim, spor yapamıyoruz. 
Kadıköy Belediye: Hemen ilgileniyoruz.

***
Twitter kullanıcısı: Ankara şubesi açıp her sabah tarhana dağıtsanız mesela, ben tarhanayı çok severim.  
Kadıköy Belediye: 18 Eylül'de yemekhanede tarhana var, bekleriz. 
Twitter kullanıcısı: Anne şefkati seziyorum sizde. Ayaz girmeden yün atkı ve patik de örer misiniz? Cevabınız evetse Ankara'yı terk edeceğim. 

***
Twitter kullanıcısı: Kırılacak fışkiye varsa itinayla kırarım.
Kadıköy Belediye: Fen İşleri Müdürlüğümüze cv'nizi bırakın, yıkım ekibimizde boş pozisyon için haftaya görüşmeye çağırabiliriz.

***
Twitter kullanıcısı: Merhaba, eski sevgilim beni orada terk ettiğinden beri Kadıköy'ü sevemiyorum. Bu konuda ne yapabiliriz?
Kadıköy Belediye: Böyle şeylerin üzerine gitmek lazım, sık sık uğrayın buralara.

***
Twitter kullanıcısı: Kadıköy Belediyesi'ni seviyoruz
Kadıköy Belediye: Biz de size karşı boş değiliz
***

Diğer belediyelere yani bir anlamda rakiplerine karşı oldukça saygılı davranıyorlar..

Twitter kullanıcısı: Bizim Silivri'de nikahımız var. Kadıköy Belediyesi'nin nikah memurunu isteriz biz. Seyyar falan yok mu bir şeyler?
Kadıköy Belediye: Bildiğimiz kadarıyla Silivri'de de Kadıköy Belediyesi var, yerimizi tutar mı bilmiyoruz ama karpuzları çok güzel.
Twitter kullanıcısı: Yerinizi tutmaz bence... Hem Silivri Belediyesi bildiğin belediye, siz öyle misiniz ya..

***


Twitter kullanıcısı: Üsküdar'da ikamet ediyorum, vergiyi size ödesem olmaz mı?
Kadıköy Belediye: Mali İşler Müdürlüğü'müzün hayır diyeceğini sanmıyoruz ama Üsküdar'dakiler kızabilir. 

***
Twitter kullanıcısı: Kağıthane belediyesinde bulunuyorum ve size hayranlık duyuyorum. Kadıköy Belediyesi'ne bağlı sayılabilir miyim?
Kadıköy Belediye: Tinsel olarak evet

***
Bu kadar samimiyet var ama asla bozuk Türkçe kullanmıyorlar, sesli harfleri kırpmıyorlar, dolayısıyla da saygınlık kazanıyorlar.

Twitter kullanıcısı: Size belediyem diyebilirmiyim?
Kadıköy Belediye: Soru eklerini ayrı yazarsanız diyebilirsiniz tabii ki..
Twitter kullanıcısı: Türkçe'mize el atan belediye! Kadıköy'lü olasım geldi!

***
Kendilerine yapılan eleştirilere zekice ve düzeyli cevap veriyorlar. Benim çok beğendiğim aşağıdaki tweet gibi: 


Twitter kullanıcısı: Kardeşim iyi de, resmi kurum twitter hesabı böyle mi kullanılır, cahil misiniz?
Kadıköy Belediye: Belki de cahil olmadığımız için böyle kullanıyoruzdur, iyi geceler..

***




14 yorum :

  1. :)))) çok güzel, nasıl güldüm bir bilseniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence resmi twitter kullanıcılarına harika bir örnek bu, o kadar beğeniyorum ki, paylaşmadan edemedim:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok donanımlı ve eğitimli bir ekip olduklarını öğrendim son günlerde çıkan haberlerden.. Zaten başka türlüsü mümkün olmazdı:)

      Sil
  3. Kadıköy Belediyesi kendini aşmış. İnanıyorum bu anlayışa sahip bir belediye diğer hizmet sahalarında da çok başarılı olacaktır.

    Ayrıca bu tweetleri derleyip tüketime açtığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayağı bir vaktimi aldı ama değdi bence:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. İnsana tuhaf geliyor başlangıçta, çünkü biz devlet dairelerinin asık suratlı tavırlarına alışmışız, alıştırılmışız daha doğrusu. Ama güzel olansa bu örneğin gerçek olması:) İsterseniz Twitter hesabına girip bir bakın :)

      Sil
  5. Ben de devlet dairesi çalışanıyım:) Ama asık suratlı olmayanlarından:)
    Bir belediye olarak gerçekten harika bir çalışma olmuş da yine de tuhaf geliyor işte.Özellikle siyasetin bol olduğu bir kurumda bunu başarabilmek güç ve cesaret ister,
    Paylaşımın için teşekkürler evde yazar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette sizin gibi güler yüzlü memurlar da var:) Benim bahsettiğimse kurumun asık suratlılığı, bürokrasi ve dolayısıyla vatandaşın devlet dairelerine giderken ayaklarının geri geri gitmesiydi. Belediyenin bu twitter hesabına ise her türlü kentsel sorunu soruyorsunuz, size sadece iki dakikada cevap vermekle kalmıyorlar, üzerine bir de espri yapıyorlar. Hal böyle olunca ortaya takdir edilesi bir uygulama çıkıyor. Bütün devlet kurumlarına örnek olmalı diyorum ama pek de umudum yok açıkçası yaygınlaşması konusunda. Dediğiniz gibi çok özel bir başarı bu:)

      Sil
  6. Kadıköy belediyesini oldum olası severim zaten:) Çok güzel bir tespit ve paylaşım olmuş tebrikler.. Bu arada evdeyazar@gmail.com adresine mail attım,mail kutunu yoklamanı öneririm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok konuda alışılmışın dışında tavırları vardı ama sosyal medyaya yaklaşımları gerçekten de bir sıradışılık örneği:)
      Maillerimi hep kontrol ederim merak etmeyin:)

      Sil
  7. Yeni keşfettim blogunuzu, takipteyim :) Bana da beklerim.

    http://nebihanakca.blogspot.com/

    YanıtlaSil