15 Mart 2013 Cuma

İtinayla evde yaşanır ve evde yazılır..

home sweat home
Uzunca bir süredir evde yaşıyorum. Şimdi diyeceksiniz ki "önceden nerede yaşıyordun?"
Önceden işe gidiyordum, işten çıkınca bazen bir yerlere uğruyordum. İş arkadaşlarıyla öğlenleri dışarıya çıkıyorduk. Hafta sonlarında en azından hava almak için şöyle bir sokağa çıkıp geziyordum. Ama son zamanlarda gerçekten sadece evde yaşıyorum. Evden dışarıya çıkmayı hiç istemiyorum hem de. Depresyonda falan da değilim üstelik, keyfim gayet yerinde. İki günde bir eve en yakın marketten ihtiyaçlarımı karşılamak için çıkıyorum, sonra hep evdeyim.

Evde neler mi  yapıyorum?
Neredeyse bir ofiste çalışıyormuş gibi vaktimin çoğunu bilgisayarın karşısında geçiriyorum. Sabah saat en geç 8 gibi oturuyorum bilgisayar başına ve kısa molalarla bu süre öğleden sonra 16:30'a kadar sürüyor. Ne mi yapıyorum? İçerik yazıyorum. Bu aralar fırsat siteleri için ürün tanıtımı yapmaya da başladım. Ürünün resmini veriyorlar, ben de yazıyorum. Enteresan konular geliyor bazen. En son "tablet için klavyeli deri kılıf" konusunda yazdım mesela. Bir önceki yazım da "diş beyazlatma kalemi" hakkındaydı.. Gerçi hayalimde roman yazmak vardı ama en azından bu şekilde adım atmış oldum kelimelerin dünyasına. Aslına bakarsanız bu tarz yazma eyleminde de yaratıcılık var. Hyaluronik asit içeren kremlerin kırışıklıklara etkisini yazarken," ben olsam bu yazıdan etkilenip bu ürünü alır mıydım?" sorusunu sorabiliyorum kendime. Çarpıcı cümleler bulmaya çalışıyorum, bazen çok güzel sloganlar bile çıkabiliyor.
İlk kez çalışacağım insanlar soruyorlar " hangi konuda yazarsın?" diye. Ne olursa farketmez diyebiliyorum artık. Çünkü her yazdığım konu ile kendime ve yazma yeteneğime güvenimin arttığını hissediyorum. Linux Hosting hakkında da yazıyorum; topuk dikeni tedavisi konusunda da.. Çünkü araştırma yapmayı seviyorum.Önüme bir tek makale açıp oradan esinlenerek kısa sürede işi bitireyim mantığı yok bende. Yazacağım konu hakkında bilgim yoksa eğer, en az 4-5 tane yazı okuyorum. Tatmin olmazsam İngilizce sitelerden okumalara girişiyorum. Bir içerik yazarı benim gibi mi olmalı bilemiyorum tabii ki. Çünkü yazıların kalitesine pek bakan yok genelde. Kelime sayısı dolsun, anahtar kelimeler otursun da herkes alıyor parasını neticede. Ben öyle yapmıyorum, zaten istesem de yapamam. Öyle detaycı ve mükemmelliyetçi bir yapım var ki.. Yazılarımın nerelerde yayınlandığını pek takip edemiyorum. Ama okuyanlara bir şeyler vereceği, hoşça vakit geçirteceği konusunda emin olduğum için kendi kendime mutlu oluyorum işte. Ne yapalım ben de böyle bir insanım.
Evde yaşamak, evde çalışmak güzel bence. Hani derler ya insan kendini disipline edemez, home-office zordur. Ben hiç de öyle olmadım. Tam tersine erkenden işimin başına oturuyorum, ofiste verdiğim molalardan daha az üstelik verdiğim aralar. Demek ofis ortamı ve özellikle insanlardan  sıkıldığım için sık sık çay sigara molası verirmişim o zamanlar. Üstelik öz disiplinim de gayet yerindeymiş, bunu da öğrenmiş oldum.
Televizyon kapalı, hafif bir klasik müzik oluyor ben yazarken fonda.. Saat 16:30 olunca da paydos veriyorum kendi kendime. Mutfağa gidip yemekler yapıyorum keyfimce. Çalışırken akşam 7-8 gibi gelirdim eve, paldır küldür yemek yapmaya uğraşırdım sonrasında. Evde yaşayınca bu haller de keyifli oluyor.
Nereye kadar devam eder böyle?
Bilemiyorum. Arada bakıyorum yine kariyer sitelerindeki iş ilanlarına. Daha önce okumadıysanız buradan bakabileceğiniz sevimsiz iş görüşmelerim de oldu biliyorsunuz. Ama şu da bir gerçek ki, sanırım alıştım evde yaşayıp evde yazmaya. Biraz daha iyi kazanma yollarını bulabilsem zaten hiç geri dönmeye niyetim de yok ofis ortamlarına ama, reddedemeyeceğim bir iş çıkarsa da karşıma belki değerlendiririm de. Günler ne getirecek bilemem ki.
Şu evde yaşayıp evde yazdığım dönemlerin beni dengeleyen huzuru hoşuma gidiyor. Eğer ofis ortamlarına geri dönmek zorunda kalırsam gerçekten özleyeceğim bu kelimelerin büyülü dünyasını.
Varsa evde daha iyi kazanmanın yöntemini bilen, tavsiyelere her zamankinden daha açığım bu aralar..

11 yorum :

  1. bu makale yazım konusunda biraz daha bilgi verir misin lütfen?

    nereden buldun?
    onlar mı seni buldu?
    parayla yazıyorsun? kaça yazıyorsun?
    kelime sayısına göre mi anlaşıyorsunuz ?
    vs vs

    biraz iç yapısını anlatırsan sevinirim boylece bizde bilgilenmiş oluruz ;)
    ayrıca benim bloguma da beklerim.. sende gel yorum yaz.. :)

    hadi kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili en sadık okuyucum:)
      Neden böyle diyorum, çünkü çok yeniyim blog dünyasında ve gördüğünüz gibi fazla takipçim de yok:( Bu yüzden siz özellikle çok değerlisiniz.Bu arada sitenize her gün geliyorum. Geocatching konusunu bugün macerayı seven bir arkadaşıma bahsettim hatta, sitenizin linkini gönderdim. Ben gördüğünüz üzere a-sosyalim bu aralar:) Ama gelip yorum yazarım elbette.
      Makale yazma konusunda "yazarak kazanmak" etiketli yazılarımdan yararlanabilirsiniz. Ama en kısa zamanda burada detaylı bir yazı daha yayınlayacağım, takip ettiğinize göre zaten ilk görenlerden biri de siz olacaksınız. Kalın sağlıcakla:)

      Sil
    2. cevabın için teşekküler..
      işte blog yazmanın guzel tarafı bu oluyor.. Yorumlar ve interaktivite.. ;)
      ben soruyorum sen cevaplıyorsun falan filan..

      benim bu yazarlık konusundaki merakım aslında kendi blogum icin acaba yazar bulabilir miyim nereden bulabilirim diye merak ediyorum..

      bu arada geocaching konusunda her zaman yeni oyunculara ihtiyac var..
      etkinlik ve aktiviteler konusunda meraklı yazarlar her zaman blogda yer bulur.. kapım her daim acık ;)

      Sil
    3. Evet, gerçekten de bu interaktivite benim de çok hoşuma gidiyor, heyecanlanıyorum. Çok sık yaşamıyorum ama, umarım o günleri de görürüz:)
      Yazar bulabilirsiniz elbette. isterseniz projekurdu, uzman kirala gibi platformlara üye olun; elemanonline gibi sitelere ilan vermeniz daha etkili sonuç verecektir.Ortalama 100 kelime için 1-1.5 TL gibi ücretler var piyasada. Çok az aslında verilen emek için ama genel durum bu.
      Dediğim gibi a-sosyal yaşamasaydım kesinlikle ilgilenirdim oyunla; en azından çevreme duyurmaya çalışarak üzerime düşeni yapmaya çalışıyorum:)

      Sil
  2. selam, bloğunuzu takibe aldım.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  3. Selam, yazdıkların o kadar dikkatimi çekti ki tam benim istediğim hayatı yaşıyorsun şu an nedense çalışma hayatından tiksinmek derecesinde soğumuş durumdayım.

    Yardımlarını bekliyorum sana e-mail attım cevap verirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bloglar böylesi paylaşımlarla anlam kazanıyor inanın. Haklısınız, evde çalışmak kadar güzeli yok. Darısı sizin de başınıza diyelim, sevgiler:)

      Sil
  4. bir ara işten çıktım ve evden para kazanma yollarını araştırdım ve çok başarılı olamayıp tekrar işe devam ediyorum. Umarım bir yolunu bulurum. Umudum var. Bana da beklerim...

    YanıtlaSil
  5. merhaba ürün tanımı ndan veya 100 kelimelik yazını ücreti ne oluyor genelde bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Piyasada çok değişken ücretler mevcut, hele ki makale siteleriyle çalışırsanız bu ücretler maalesef çok düşük. Şu anda bildiğim kadarıyla yeni başlayan birisi 100 kelime için 1 lira gibi bir ücret alıyor. Ama bana soracak olursanız bu ücretlere iş yapmamak lazım..

      Sil