30 Ocak 2013 Çarşamba

makale yazarak para kazanma maceralarım-1


İnternette dolaşırken “makale yazarak para kazanmak” başlığında bir çok yazıya rastladım. Açıkçası bu beni çok heyecanlandırdı. Düşünsenize, en sevdiğim işi yaparak para kazanacaktım. Onlarca yazı okudum bu konuda. Herkes kendince yorum yapmış ama nerede yazılıyor bu makaleler, nasıl ulaşılıyor taleplere, doğru dürüst bilgi yok maalesef.

Günlerce aradım, taradım. Forumlara girdim, bir şey bulamadım. En sonunda klasik yöntemle, yani kariyer siteleri aracılığıyla araştırmaya başladım. Bir yerden cevap geldi, heyecanlandım da. Bu işlerin nasıl yapıldığını da bilmiyorum üstelik..Örnek makale istiyorlar benden ve konu da medyumlar.. İlk talep olduğu için bu tuhaf konuyu geri de çevirmek istemedim. Çünkü kendimi denemek istiyordum.

 “medyumların gizemli dünyası” adlı makaleyi yazıp gönderdim. Aradan bir hafta geçti, ses seda yok. Mail atıp sordum. Aldığım cevap:

“.. Yazınızı yayınlayacağız, Google'daki okunma oranına göre size geri dönüş yapacağız” oldu. O anda zaten anladım adamların zihniyetini. İstediğiniz kadar iş hayatında tecrübeli olun, bir sürü dolandırıcı, emek hırsızı tanıyın; internet ortamının sanal insanları gerçekten de sizi yine de tufaya düşürebiliyor. Neyse bir kaç gün sonra Google'da aratınca yazımı buldum. Bu garip konu zaten medyumlarla ilgili tuhaf ve bana yakışmayan bir sitede yayınlanmış.. Ne olduğunu artık anlamış olmama rağmen bir iki hafta sonra tekrar mail yazdım adamlara: “Sonuç hakkında geri dönmediniz.” dedim. “Biz başka bir arkadaşla çalışmaya karar verdik, başka siteler açınca size yine geri döneceğiz” dediler.. Evet onların sitesinin konseptinin çok dışında bir yazı yazmıştım gerçekten de. Ama aradan aylar geçmesine rağmen yazı hâla orada duruyor. Madem yayınlamaya uygun buldular, neden para ödemediler ?

İnternette makale yazarken düşülecek en büyük tuzak !

Yukarıda anlattıklarım bana çok büyük bir ders oldu. Bu işin üçkağıt yöntemi buymuş meğer.. Yaşamadan bilemezdim elbet. Sizden “demo, deneme..vb” adlarında bedava yazı alıyorlar, sonrasında da çeşitli bahanelerle ödeme yapmayarak işlerine bakıyorlar.. Tabii ki dürüstçe ve hatta çok profesyonelce çalışanlar da var. Ben onlara bir-iki ay sonra ulaşabildim, sırası gelince anlatacağım.

Bu arada size benden tavsiye; eğer internette makale yazdıracak kişiler sizden deneme yazısı diye bedelsiz bir şey isterlerse onlara pek güvenmeyin. Gerçi eğer referans göstereceğiniz bir yazınız yoksa, tarzınızı öğrenmek isteyebilirler ama bu yazı bence en fazla 100 kelime olmalı.. Deneme yazısı diye 300-500 kelime isteyenler, muhtemelen bu yazıyı yayınlıyorlar ve bir anlamda emek hırsızlığı yapıyorlar. Çünkü “medyum dolandırıcılığı” hadisesinden iki ay sonra, hem de bu işlerde artık deneyimli olmama rağmen ben aynı tuzağa bir kez daha düştüm. Bu iki tecrübem sonunda diyorum ki, bu işi düzgün yapanlar, sizden demo olarak en fazla 100 kelimelik yazı istiyorlar, ya da hiç istemiyorlar. Başvuru mailinizdeki yazı tarzınız bile bir referans olabiliyor çünkü..

Tecrübe, yenilen kazıkların toplamıymış ya.. Bu toplama hiç bitmeyecek sanırım. Özellikle internet dünyasında çalışmak, benim gibi bu işe yeni girenler için gerçekten de bilinmezlerle dolu. Örneğin insanları yüzünden anlardım eskiden, şimdiyse yazı tarzlarından ve kullandıkları sözcüklerden neredeyse kişilik analizi yapacak kadar uzmanlaştım diyebilirim. Çünkü mecburum; insanları görmeden, seslerini duymadan onlarla bir şekilde iş ilişkisine girmeden önce güven oluşturmanın başka yolu yok maalesef..Aslında başlangıçtaki bu gizem ve sonrasında oluşmaya başlayan sanal da olsa netlik de ayrı bir tat veriyor buralarda çalışmaya..

Maceralarım devam ediyor sayın okuyucu, devamını bir sonraki yazıya saklayalım..Ev Yazarı sükünete çekilsin artık..

11 yorum :

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Evet bende makale yazarlığı yapıyorum.Mayıs ayında üye olduğum bir forumda,tam 1 hafta içinde 70 lira kazandım.Sıcak para yani.Satış ortaklığıyla uğraşmama derseniz,makale yazarlığı 10 numara.Satış ortaklığıyla neden uğraşamazsınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Satış ortaklığı ile satılan ürünleri anlatan bloglarla dolu biliyorsunuz internet.. Bu yüzden hiç sıcak bakmıyorum o olaya..
      Size bol kazançlar bu arada..

      Sil
  3. İlk iş için gerçekten kötü bir tecrübe olmuş.) Ama dediğiniz gibi bunlarla insan ne tarafa gideceğini daha iyi biliyor. Grafikerlik hayatımda benimde öğrendiğim ilk şey, ne yaparsan yap kimseye yaptığın işin grafiğin orjinal uzantısında verme oldu. Sonrasında pdf ile yollar, jpg yaptıklarımın üstüne filigran atar oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinden çok zaman geçtiği için tekrar okudum yazıyı. Gerçekten de pek bir acemilik çekmişim:) Ama dediğiniz gibi insan bu tecrübeleri yaşayarak doğruyu bulabiliyor. Artık neyin ne olduğunu çok iyi anlayabiliyorum, seçici olma aşamasına geldiğim için de çok mutluyum ayrıca:)

      Sil
  4. Aslında böylelerini teşhir etmek lazım öyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lazım belki de ama maille eleştirdiğimde bile acayip çirkefleşmişti bir tanesi. İnanın böyle insanlarla muhatap olup sinirlerimi bozmak istemiyorum. Bir şekilde hak yerini bulacaktır mutlaka.

      Sil
  5. Ben de yapabilir miyim ki? Nereden başlamalıyım? http://generalsdoughter.blogspot.com.tr/
    Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce arayarak başlayın, bu yazdıklarımın ötesinde fazla bir şey yapamam, üzgünüm...

      Sil
  6. "Sırası gelince anlatacağım" dediğiniz dürüst çalışanları anlatmadınız halen!

    YanıtlaSil
  7. Sıfırdan başlayan biri olarak bu konuda öncelikle bol bol araştırma yapmayı tercih ediyorum ve her defasında siteniz karşıma çıkıyor.. Çok açık olmasa da yol gösterdiğiniz için teşekkür ederim.Sevgiler..

    YanıtlaSil